Vizioner
...ne Timon

Regjistruar: 23/11/2007
Vendbanimi: Frankfurt
Mesazhe: 6857
|
Wikileaks,shfaqen kabllograme për Shqipërinë
Uidhers, MCC-së: Berisha me familje dhe drejtues të PS, të korruptuar, mos jepni fonde!

13 nëntor 2009
Ekzistojnë gjithnjë e më shumë evidenca se familja e afërt e kryeministrit, drejtues të lartë të partisë opozitare, dhe shumë deputetë angazhohen në akte korruptive, në një shkallë të gjërë. Veprimet e tyre në përgjithësi nuk raportohen dhe mbeten të pandëshkuara. Ambasada ka dokumentuar në muajt e fundit raste të shumta të ndërhyrjeve të politikanëve në sistemin gjyqësor, që edhe vetë është i rrënuar nga korrupsioni pandemik, për të mbrojtur të korruptuarit e niveleve të larta politike.
Për Bordin e MCC (Millenium Challenge Corporation – Korporata e Sfidave të Mijëvjeçarit), nga Ambasadori Uidhers
LËNDA: Shqetësimet e Ambasadës mbi konsiderimin e statusit të Shqipërisë për MCC
Çështja e statusit (compact status)
1. Publikimi i datës 9 nëntor, mbi renditjet e Vitit Fiskal 2010 lirimin nëntor të pikëve FY2010 shënuar një arritje dhe një etapë të rëndësishme për Shqipërinë, duke e kualifikuar atë teknikisht si të përshtatshme për t’u konsideruar për “Statusin Kompakt”. I vlerësueshëm është fakti që për herë të parë Shqipëria arriti të vlerësohet paksa mbi mesataren e vendeve të tjera, në lidhje me “kontrollin e korrupsionit.” Fakti që Shqipëria gjykohet si e përshtatshme për shqyrtim për “Status Kompakt” është njohje e progresit, ndonëse modest, që është arritur në Shqipëri në vitet e fundit, sa i përket tre kategorive të politikave të MCC (Korporatës së Sfidave të Mijëvjeçarit). Ndërkohë që përmbushja e disa standarteve ka rëndësinë e vet, Ambasada në Tiranë mban rezerva të forta në lidhje me kapacitetet e Shqipërisë për të marrë “Statusin Kompakt” duke u bazuar te mungesa e kapaciteteve administrative dhe të përgjegjshme të Qeverisë Shqiptare, për të zbatuar në mënyrë efektive detyrat e rëndësishme e që nënkupton çdo “Status Kompakt”. Dy janë çështjet veçanërisht shqetësuese për ne: korrupsioni endemik që prek gjithë zyrtarët e lartë në veçanti, dhe më gjerësisht, gjithë shoqërinë; dhe mjerisht, mungesa e kapacitetit të qeverisë për të menaxhuar nivele të tilla fondesh.
Korrupsioni
Në vitet e fundit iniciativa të tilla si Qendra Kombëtare e Regjistrimit të Bizneseve (e ashtuquajtura “One-Stop-Shop”), së bashku me programet për taksimin dhe prokurimin online kanë kanë sjellë progres të dukshëm duke reduktuar mundësitë për korrupsion. Mbetet fakt , megjithatë, që korrupsioni në Shqipëri është endemik dhe i ngulitur në të gjithë nivelet e qeverisë dhe shoqërisë. Edhe pse janë shtuar ndjekjet penale dhe dënimet për korrupsion, këto kanë prekur kryesisht nëpunës të nivelit më të ulët, ndërsa mbizotëron një atmosferë frikësuese e mosndëshkimit të zyrtarëve të lartë të Qeverisë Shqiptare.
Vetëm në gjashtë muajt e fundit, për shembull, dy ministra të qeverisë aktuale janë akuzuar për shpërdorim të detyrës, akuza që përfshijnë marrje ryshfeti në një projekt për ndërtimin e një rruge që ka kushtuar një miliard dollarë, si dhe akuza për një skandal me një projekt të rëndësishëm çarmatimi. Këto akuza janë zhvleftësuar me disa vendime të dyshimta nga ana e gjykatave. Vijojnë të shtohen provat e besueshme se familja e ngushtë e Kryeministrit, anëtarë të lartë të partisë opozitare, dhe shumë anëtarë të parlamentit të angazhohen në akte korruptive në një shkallë të gjerë. Veprimtaria e tyre në përgjithësi nuk raportohet dhe mbetet e pandëshkuar. Ambasada ka dokumentuar në muajt e fundit raste të shumta kur politika ka bërë ndërhyrje në sistemin gjyqësor, që edhe vetë është i rrënuar nga korrupsioni pandemik, për të mbrojtur të korruptuar të niveleve të larta politike.
Ambasada në Tiranë i kërkon Bordit të MCC (Korporata e Sfidave të Mijëvjeçarit) që të marrë me kujdes në konsideratë mënyrën se si korrupsioni endemik në Shqipëri do të ndikonte në efektivitetin e një programi të Sfidave të Mijëvjeçarit në Shqipëri. Pavarësisht se Shqipëria ka bërë përparime në disa prej treguesve të Bankës Botërore etj. në lidhje me korrupsionin, përhapja e këtij fenomeni në Shqipëri, ngre dyshime serioze në lidhje me kapacitetet e Shqipërisë për implementimin substancial të një programi të tillë. Pa një mekanizëm të kujdesshëm që të mbikëqyrë zbatimin e programit, Ambasada nuk mendon se ekziston siguria që shuma të konsiderueshme parash të taksapaguesve amerikanë, nuk do të shpenzohen për gjëra të gabuara dhe të paligjshme.
Kapacitetet e qeverisë
Aftësia e QSH-së për të buzhetuar, për të shpenzuar e për të bërë transparente fondet e veta, mbetet mjerisht e papërshtatshme – jo vetëm për shkak të korrupsionit, por sepse qeveria nuk ka ekspertizën dhe strukturat burokratike të nevojshme për të menaxhuar paratë e saj, as në mënyrat më elementare. Në vitet e fundit, për të përmendur vetëm dy shembuj, Ministria e Mbrojtjes dhe ajo e Shëndetësisë, nuk kanë qenë në gjendje të shpenzojnë as buxhetet e tyre modeste, për shkak të mungesës së procedurave të prokurimit dhe pamjaftueshmërisë së ekspertizës. Në vitin 2008, Ministria e Mbrojtjes u detyrua të kthente të pashpenzuar thuajse gjysmën e buxhetit të saj në thesar. Shumë zyrtarë të tjerë të qeverisë janë të trembur se mos i akuzojnë për vjedhje apo për korrupsion, kështu që nuk shpenzojnë para për gjërat që duhet, duke lënë sasi të mëdha të fondeve buxhetore të pashpenzuara.
QSH nuk ka përvojë në menaxhimin e fondeve potencialisht të mëdha, siç janë shumat e parave të përfshirë në një program kompakt të MCC. Grante të tilla të mëdha ka të ngjarë të trullosin e të çorientojnë shumë shpejt kapacitetet e qeverisë shqiptare për të llogaritur e planifikuar si duhet shpenzimin e fondeve të tilla, dhe kjo gjë cenon efektivitetin e çdo programi kompakt që mund të bëhet në të Shqipëri. Ambasada në Tiranë beson se çdo Program Kompakt për Shqipërinë do të ketë nevojë për dispozita shumë të forta të mbikëqyrjes nga Agjensi Ndërkombëtare, si psh. USAID, që do duhet të ndihmojnë qeverinë shqiptare për të menaxhuar në mënyrë efektive e për të shpenzuar fondet me përgjegjësi.
Akordimi i një Programi Kompakt të plotë për Shqipërinë, të paktën në teori do të jepte një nxitje për ndryshim në Shqipëri, sidomos në fushat e zbutjes së varfërisë dhe të zhvillimit ekonomik – por kjo ndodh vetëm nëse programi administrohet siç duhet, e kjo mbetet e dyshimtë në Shqipërinë e sotme. Kështu, duke njohur progresin e konsiderueshëm të bërë në Shqipëri që prej shkatërrimit të rendit publik në vitin 1997, Ambasada e Tiranës vazhdon të ketë dyshime të rënda për aftësitë që ka Qeveria e Shqipërisë për të zbatuar në mënyrë efektive Programin Kompakt dhe shumat potencialisht të mëdha të parave që ai përmban. Korrupsioni i vazhdueshëm endemik, si dhe kapacitetet mjerane të qeverisë për menaxhimin e fondeve, ngrenë shqetësime serioze në lidhje me aftësinë reale të Shqipërisë për të zbatuar një Program Kompakt. Ambasada në Tiranë i kërkon Bordit të MCC që me skrupulozitetin më të ashpër të marrin në konsideratë të plotë këto shqetësime, ndërkohë që përgatiten për takimin e bordit në datë 9 dhjetor. Së paku, do të duhet që pjesë e çdo fondi kompakt që mund t’i akordohet Shqipërisë, të shoqërohet nga mekanizmat e mbikëqyrjes efektive, që mund të sigurojnë transparencën dhe përgjegjësinë fiskale të Qeverisë Shqiptare.
__________________
I am the author of my life;
unfortunalty, I'm writing in pen & can't erase my mistakes.
Denonco këtë mesazh tek moderatorët | IP: e regjistruar
|